Blokada splitske luke: Radnici ustali protiv Lučke uprave + VIDEO

Radnici Trajektne luke Split (TLS) – tvrtke koja obavlja djelatnost priveza i odveza brodova te ukrcaj i iskrcaj putnika i vozila, jutros su oko 7.30 sati blokirali pristaništa, odnosno onemogućili polazak trajekata i drugih plovila prema srednjodalmatinskim otocima. Na blokadu ih je potaknuo direktor Toni Medvidović, koji ih je obavijestio da im u naredno vrijeme neće moći isplaćivati plaće, jer splitska Lučka uprava već 11 godina odugovlači s potpisivanjem “zakonitog koncesijskog ugovora”, a tu pravnu prazninu koristi kako bi usluge TLS-a plaćala po nižim tarifama.

Toni Medvidović, foto: STav

Toni Medvidović, foto: STav

Naime, nezakonitim postupanjem od strane Lučke uprave Split, s djelatnošću priveza i odveza brodova spojena je djelatnost ukrcaja putnika i vozila, unatoč Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama koji te djelatnosti definira odvojeno. Tako se ove zakonom odvojene djelatnosti po brodu naplaćuju za cijenu jedne, “zbog čega TLS na godišnjoj razni gubi 30 milijuna kuna”, tvrdi Medvidović. Inače, TLS ima 8 milijuna kuna prihoda godišnje. “To je taman dovoljno da isplatim plaće radnicima i platim obveze prema državi – nažalost, svaki mjesec mi nedostaje novca da podmirim obveze prema državi i prema dobavljačima, pa sam se prinuđen zaduživati kod poslovnih banaka”, pojasnio je Medvidović dodavši da je u velikom dugu prema tim financijskim institucijama. Upravo zbog toga je svojim radnicima objasnio, kako kaže, “da će po Novoj godini, a možda i prije, njih polovica ostati bez posla”.

Inače, Trajektna luka Split osnovana je 1961., a sve do 1997. je kao državna tvrtka upravljala cijelim tim područjem, što je uključivalo i investicije u izgradnju potrebnih lučkih sadržaja. Odlukom države da se spomenute djelatnosti privatiziraju, tvrtka je dobila pravo prvenstvene koncesije, a prodana je Branku Buljanu. Zanimljivo je da je TLS zahtjev za prvenstvenu koncesiju predao tek 17. siječnja 2000. godine. “U međuvremenu, Lučka uprava je u tri navrata, 2003., 2004. i 2006. godine, nudila koncesijske ugovore, koji nisu bili usklađeni sa Zakonom. TLS je zbog toga tužio Lučku upravu i dobio pravomoćnu presudu u svoju korist”, naglasio je Medvidović.

Zbog Lučke uprave, koja svojim postupanjem ugrožava radna mjesta, radnici, kako ističu, odlučili su se na blokadu da bi skrenuli pozornost na zahtjeve svoje tvrtke: potpisivanje zakonitog koncesijskog ugovora, usklađivanje tarifa s onima u drugim hrvatskim lukama, odvajanje nespojivih djelatnosti i zakonom propisano plaćanje istih, zatim traže i poslovne prostore u pristanišnoj zgradi koje im je oduzela Lučka uprava te parkirališna mjesta koja drugdje pripadaju koncesionarima. Na blokadu trajektne luke kao podrška lučkim radnicima došli su i Roberto Zubčić, predsjednik Samostalnog sindikata zaposlenika riječke luke i Marco Mandirola, predsjednik IBLA-e (International Boatmen’s Linesmen’s Association) – svjetske oragnizacije privezivača.

Za cijelo vrijeme blokade, koju je policija prekinula nešto iza 10 sati, Lučka uprava je preusmjeravala brodove na carinski gat (Gat Svetog Duje), koji su ipak kasnili u polascima. Time je, prema riječima radnika, ilegalno preuzela obavljanje njihovih poslova.

Igor Mušić

2 comments
Eduard Pranger
Eduard Pranger

Nekada su štrajkovi bili zabranjeni, ali nije ni bilo potrebe za njima; danas možeš štrajkati koliko želiš, a koristi nema.

Mislav Kekez
Mislav Kekez

ustanak naroda protiv omiljenog legla hdz-ovaca

Trackbacks

  1. […] Blokada splitske luke: Radnici ustali protiv Lučke uprave + VIDEO […]

  2. […] Podsjećamo, Sindikat lučkih radnika Trajektne luke Split, prosvjede je pokrenuo 15. listopada, kako je u jutarnjim satima bila blokirana splitska luka. Na blokadu ih je potaknuo direktor Toni Medvidović, koji ih je obavijestio da im u naredno vrijeme neće moći isplaćivati plaće, jer splitska Lučka uprava već 11 godina odugovlači s potpisivanjem “zakonitog koncesijskog ugovora”, a tu pravnu prazninu koristi kako bi usluge TLS-a plaćala po nižim tarifama. O tome što zapravo zahtijevaju prosvjednici i zašto, podrobnije se možete upoznati ovdje. […]